vrijdag 15 juli 2011

Verslag Wajong Expertise Info Meeting

Afgelopen woensdag was ik aanwezig bij een interessante Wajong Expertise Info Meeting in Grolloo, Eén presentatie werd verzorgd door de heer R. Willems van de Albert Heijn waarbij hij iets vertelde over hoe alles achter de schermen van de AH eruit ziet en de andere presentatie werd verzorgd door een aantal Wajongers waar ik er zelf 1 van was.

Zelf kan ik het hele gebeuren wel als een geslaagde dag beschouwen, op 15 Juni ontving ik vanuit het CNV(J) Wajong Werkt Promotie team een mail met daarbij de opmerking dat onze werkgever Ambassadeur Rien Willems van Albert Heijn in Groningen zelf een Wajong Expertise Info Meeting op 13 juli vanaf 14.00 uur zou gaan organiseren. Wie willen daarbij aanwezig zijn, wie willen er mee werken aan de presentatie (veelal geven wij die in tweetallen) etc;?

Op persoonlijke titel was ik op eigen houtje al een beetje een lobby gestart om alles boven Zwolle ook beter op de kaart zien te krijgen, binnen het CNV(J) had ik wel eens aangegeven liever ook wel eens vaker presentaties dichter bij huis te geven, dus deze presentatie wilde ik zeker bij zijn! Buiten het CNV(J) om probeer ik ook aan het werk te komen via CAP100 en Onbegrensd Talent, de meeste misschien toekomstige werkgevers die zij in hen bestand hebben staan zitten in Utrecht en verder weg helaas maar daar kom ik straks wel op terug in deze blog.

Zelf moest ik om 13:45 in Grolloo zijn aan de Hoofdstraat 11, was wel een beetje balen voor mezelf omdat het weer niet echt mee zat in combinatie met bus en trein tijden.. Van af station Hoogeveen kon ik de trein van 11:50 naar Assen pakken of gewoon een uur later om ook een aansluiting te vinden met buslijn 21. Met de eerste trein zou ik een uur te vroeg op locatie aankomen en met de 2e 10 minuten te laat dus mijn keuze was snel gemaakt.. 11:50 natuurlijk.. In Assen aangekomen moest ik een klein half uurtje wachten op de Bus 21 aldus NS.nl op hen site en ook volgens het bordje in het bushokje.. Oeps de halte waar ik uit zou moeten stappen aldus NS.nl stond niet op dat bordje (Meerkampsweg, Grolloo)..

Tegen 12:31 liet ik een aantal passagiers voor gaan en met mijn strippenkaart in de hand en de route die ik wilde maken vroeg ik de Chauffeur om advies.. Deze ontving van mij mijn strippenkaart en een uitdraai van NS.nl.. Deze moest zelf even puzzelen en wist uiteindelijk na welke halte ik eruit moest (na de rotonde).. Drukte dus gewoon op stop na de rotonde en toonde nogmaals mijn strippenkaart, “niet nodig..”,”je moet straks die weg inlopen en dan loop je vanzelf tegen de hoofdstraat aan”. Bedankte de chauffeur netjes en vond het wel komisch dat ik wederom gratis met de bus reisde zoals bijna gewoonlijk.

Tegen 13:00 was ik op locatie, excuseerde mezelf voor de vroege aankomst en vroeg of ik alvast binnen kon gaan zitten (Café restaurant Hofsteenge). Mooi de gelegenheid om nog even wat brood te eten, de presentatie goed door te nemen etc;

Tegen 14:00 was bijna iedereen binnen en wij werden verzocht naar een ander zaaltje te gaan waar alles klaar stond, bij binnenkomst in de zaal kreeg ik meteen een kleine glimlach want onder de bezoekers trof ik best veel bekende gezichten die mij al kenden van de discussie van 23 Meil j.l. ‘Expertmeeting Wajong op uitnodiging van Tweede Kamerlid Cynthia Ortega-Martijn van de ChristenUnie’.

Werkgever Ambassadeur Rien Willems van Albert Heijn in Groningen hete iedereen welkom en vertelde eerst even hoe de middag van 13 Juli er ongeveer uit zou gaan zien en vervolgens startte hij met zijn deel van de presentatie, zijn ervaring met Wajongeren en een kijkje achter de schermen van de Albert Hein zelf wat tevens heel interessant was..

Vanaf omgeving 15:00 waren wij vanuit het CNV(j) aan de beurt en vertelden om en om een stukje over wie wij waren als CNV(j) zijnde, lieten een filmpje zien van een Wajonger die werkzaam was in een restaurant naar alle tevredenheid van betreffende werkgever en vanaf dat moment stelden we ons zelf echt voor en gaven veel informatie over de wil en gedrevenheid van de Wajonger zelf, de kwaliteiten en ook diverse regelgevingen die er zijn ten gunste van de werkgever en Wajonger zelf..

Al met al was het wederom een geslaagde presentatie, bij afloop kon men nog wat materiaal mee nemen van ons CNV(J) Wajong werkt promotie team, was er nog ruimte voor een gezellige babbel onder het genot van een hapje en drankje waarbij ikzelf ook diverse complimenten te horen kreeg over de presentatie.

Bij vertrek kregen we nog een leuk en duurzaam geschenk van de Albert Heijn.. Een soort van zaklamp die je bijvoorbeeld aan je broek kunt vast haken met daarin 2 led lampen en een zonnepaneel op het handvat.. Wanneer het ergens stik donker is kun je in iig zien waar je loopt of waar bijvoorbeeld het sleutelgat van je fiets zit en de batterijen worden vanzelf weer bij geladen wanneer er weer daglicht is..

Met een goed gevoel thuis gekomen dus…

16 Juli heb ik ook nog een leuk evenement op mijn agenda staan, dan mag ik namelijk in 10 minuten tijd vertellen wat wij als CNV(J) Wajong Werkt Promotie team aan het doen zijn…
Wanneer en waarom is het opgericht, waar geven wij allemaal voorlichtingen en aan wie etc;

Zelf hoop ik dat er dan veel naar Radio Hoogeveen met het programma “de Dialoog” geluisterd zal gaan worden tussen 9:00 en 10:00 en hoop logischerwijs dat er ook geïnteresseerde werkgevers tussen zitten die het nummer van ons promotie team even gaan opschrijven..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten