dinsdag 10 maart 2009

Verslag 7 maart

Afgelopen zaterdag was ik aanwezig bij het congres van GroenLinks, de binnenkomst was meteen al leuk.
Naast mensen van 1 van de netwerken waar ik zelf in zit, trof ik ook mensen die ik eerder gesproken had. (gewoon even gezellig bij kletsen dus en up to date blijven, ook met hyves vrienden)

Het dag programma zag er goed uit
v.a. 11:30 telkens een verhaal met uitleg,
tussendoor wat debatjes van een paar minuten & aanvullingen van mensen uit de zaal die spreek bonnen hadden. (die kon iedereen hebben, maar inzamelen was ook een optie).
Om even goed in beweging te blijven kon je tussendoor telkens ook goed je spieren trainen (de stemmingen op elk hoofdstuk).
Wie is er voor? Dan steek je je stemkaart in de lucht,
Wie is er tegen? Dan steek je ook je stemkaart in de lucht.
Vooraf had ik thuis het congres boek al lekker vol gekliederd omdat het stemmen best snel gaat.
Stellingen van RozeLinks en het netwerk Chronisch zieken en Lichamelijk gehandicapten was ik het al mee eens, DWARS punten vaak ook.
Voor de overige punten was het wel even handig om te weten waar voor of waar tegen ik stemde (vandaar vooraf het boekje al vol gekliederd)

Het afscheid van Kathalijne Buitenweg en Joost Langendijk had ik helaas gemist,
Gelukkig werd dat later op de middag dunnetjes overnieuw gedaan…
Staande ovatie voor Kathalijne.

De verkiezing’s uitslagen:
1. Judith
2. Bas
3. Marije
4. Niels

Tijd voor campagne voeren, ik reken op 3 zetels;-)

De terugreis naar huis was ook tof,
Bij de afsluiting van het congres kon nog ff wat na gebabbeld worden, samen met iemand vanuit Kampen hadden we lopend de trein even opgezocht, frietje naar binnen gewerkt en tot aan Zwolle de dag rustig na besproken & adressen uitgewisseld;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten