maandag 26 oktober 2009

Kinderalimentatie

‘Leuk’, was ik net een beetje wakker aan het worden en zit wat te Hyven, ontvang ik een persoonlijk bericht die echt gericht was aan mij.
Op verzoek wordt er aan mij gevraagd om naar deze link te kijken.
Daar tref ik een verhaal over problemen omtrent kinderalimentatie, zelf zie en hoor ik daar veel over. Wanneer ouders uit elkaar gaan wegens reden X is jammer, maar misschien wel beter.

Vaak gaan de kinderen naar de moeder en behoort de vader kinderalimentatie te betalen, dit gebeurd echter periodiek niet. Exen kunnen spoorloos verdwenen zijn of komen met smoezen om het kinderalimentatie bedrag wat men dient te betalen maar ff een maandje over te slaan.

Wat kunnen moeders in dit omschreven voorbeeld doen, ff bellen natuurlijk en dan snoei hard de reactie terug krijgen:”ik heb geen geld”,”betaal niets”,”en stoppen met zeiken!”,”jij hebt de kids in huis”,”dus zoek het ook zelf maar uit!”

Ow denk ik dan, er ooit over nagedacht wat het kost wanneer je kids in huis hebt? Ze hebben brood nodig, kleding, materiaal voor school en dan zwijg ik nog over de rest!

Wanbetalers aanspreken en vervolgens er nog niets mee bereiken, wat moet je dan als ouder zijnde? Een advocaat inhuren, een hulp verlening’s instantie om advies vragen?
Telefoongids licht in de kast, de Gouden gids licht er naast :P

Zoiets kun je de ouder die de kids onder hen hoede neemt niet aan doen, ik zelf ben er tegen om alles maar bij de overheid neer te leggen, maar ik vind wel dat wanneer een ouder die de kids niet eens in huis heeft, gewoon kinderalimentatie moet betalen. Bij het weigeren daarvan mag de overheid bijspringen.

De overheid betaald dan de kinderalimentatie en brengt het in rekening bij de wanbetaler, wanneer de wanbetaler het werkelijk zwaar heeft zijn daar andere oplossingen voor toch?

Mijn handtekening verdiend deze petitie, nu jij nog;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten