donderdag 15 oktober 2009

Verslagje training online campagne voeren

Gisteren vertrok ik net met de laatste trein naar Utrecht voor de training van GroenLinks, om 18:40 kwam ik in Utrecht aan en stak vlot een sigaret op ter hoogte van taxi plek Hoog Catharijne.

Bij mijn weten raakte ik in gesprek met een 'allochtoon' tijdens het roken die taxi chauffeur bleek te zijn..
Deze gaf aan, rook maar rustig door en we gingen ons gesprek verder.

In de wagen gaf deze aan dat hij ex Hoogevener was, kregen hierdoor ook hele gesprekken over asiel zoekers centra waar hij gezeten had.
Het verbaasde mij dat dat allemaal zo lang duurde, hij zat er 6a 7 jaar en werdt daarna doorgeplaatst naar Utrecht.

Aangekomen op het landelijke bureau gaf ik aan dat de vergadering tot 22:30 zou kunnen duren, ikzelf er wel voor zou zorgen dat ik tegen 22:00 of iets er na wel buiten zou staan (22:15), dit in verband met de laatste treinen.
Vanuit het netwerk CZ waar ik bijna maandelijks naartoe ga, weet ik dat wanneer je een trein te laat bent lekker in Zwolle zou kunnen overnachten:lol:

Bij binnenkomst zat bijna iedereen al achter een computer, zelf stelde ik mijzelf vlot ff voor en trof meteen een bekende;)

De cursus was erg leuk,
deze was het meest gericht op het programma van site beheer van GroenLinks zelf.

Toen iedereen zat, deden we vlot een voorstel rondje, vervolgens begonnen we met de training.

Opdracht 1 was: Plaats een nieuws bericht wat er binnen jullie gemeente speelt met daarbij 1 of meerdere filmpjes. Wanneer je de Engelse taal (een beetje) beheerst wijst het programma zich zelf al.

Vond het moeilijker om een goed thema te kiezen, greep dus vlot naar de Schiphol trein en schreef flot een stukje en voegde 2 filmpjes toe.

Daarna was de opdracht om een banner in te voegen en naar de archieven te kijken.
Tegen 20:00 was het even pauze.

Na de pauze was de opdracht: Maak een Twitter account aan, een Youtube Account, Facebook en Myspace etc; die had ik al en kon ik dus over slaan.

Met de trainer raakte ik toen dus gewoon ff aan de praat over de voordelen en nadelen van het gebruik van Blogspot.

Het gebruik van blogspot scheelt je bijvoorbeeld heel veel tijd wanneer je een thema wil aankaarten in diverse media. (1x tikken en het wordt binnen een paar minuten op meerdere plekken geplaatst.

Nadeel ervan is wanneer je blogspot deels ook gekoppeld hebt aan persoonlijke doeleinden..
Je hebt bij instellingen de optie om alle blogs die je gaat schrijven nergens aan te koppelen of aan vooraf gekozen adressen..

Wanneer ik op mijn blogspot een thema zou aankaarten wat niets met GroenLinks te maken heeft, mag ik binnen 5 minuten al mijn accounts na surfen om die ene tekst te verwijderen.

We konden er om lachen,
mijn blogspot gebruik ik toch alleen maar voor GroenLinks.

Het enigste risico wat ik zelf loop,
wanneer ik een standpunt van GroenLinks Hoogeveen onduidelijk of 'verkeerd' verwoord, gebeurd het meteen in meervoud:marlinde:

Het was een leerzaam avondje,
per mail kan ik ook altijd vragen blijven stellen.

De training was om 21:45 afgelopen,
om 22:00 nog wat na gepraat met de chauffeur van vorige rit,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten