vrijdag 6 november 2009

De kunst van Netwerk Marketing!

Sinds mijn verhuizing van de Arend naar de Leliestraat,
ben ik mijn woning met 2 vertrekken extra voorzichtig aan het inrichten.
Gisteren werd ik gebeld door iemand waar ik vaste klant ben:"go, we hebben meubilair over en leuke hebbe dingetjes","kom ff langs om te kijken waar je belang bij hebt"

Vandaag langs geweest, 2 kasten 2 lampen en wat andere handige artikelen,
leuk om te weten dat men aan mij dacht...
Praktisch probleem, hoe doen we het met vervoer?
Die vraag hoef ik niet eens te stellen, met een bak koffie zou ik al klaar zijn.

Mijn eigen geweten begint te knagen,
ik wijs aan waar ik belang bij heb en krijg het gratis en voor niets aangeleverd?
Ik hoef/mag hiervoor geen vergoeding betalen.

Symbolisch overhandig ik dan wel een product die ik zelf verkoop,
de ontkalker of gloor ecology's in orde is kan hen wel zo goed bevallen dat men terug komt.

Conclusie: als verkoper hoef ik mij niet altijd op te dringen, dat mijn product het best is etc; in dit voorbeeld hoef ik niet eens te vertellen dat ik dat spul verkoop. Men vraagt mij achteraf zelf wel hoe kom je aan dat spul, het beviel mij goed.

in dit genoemde voorbeeld kan ik 3 klanten rijker zijn.
Vragen wilt u uitproberen werkt niet altijd,
laat die mensen maar eens gratis ervaren zonder verkoop praatje.

Ben allang blij dat men bij mij schoonmaak producten wil kopen die milieu vriendelijk zijn, hoe vaak en wanneer men wat koopt moet men zelf weten.
Juist daarom durf ik mensen gratis en voor niets kennis te laten maken met producten die ik verkoop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten