donderdag 25 februari 2010

Zin in 3 Maart

Vanavond hadden wij in Hoogeveen een verkiezing’s debat, deze viel mij persoonlijk om eerlijk te wezen een beetje tegen. We waren om 19:00 begonnen, ikzelf ging als 1 van de laatste lopend naar huis en zat dus iets voor 22:00 weer achter mijn PC (30 minuten looptijd minimaal).

Alle lijsttrekkers van de partijen zaten verdeeld over 3 tafeltjes op het podium, op ieder thema kon 15 minuten lang over gesproken worden. De lijsttrekkers onderling konden een beetje met elkaar in debat gaan, het publiek werd er helaas niet bij betrokken door de persoon die het interview aflegde.

Ik had gerekend op iets in de vorm van: iedere lijsttrekker gaat zijn/haar visie delen over spelende thema’s, vervolgens een pauze zodat mensen dan onderling met elkaar in gesprek zouden gaan en ook met de lijsttrekkers…

Na de pauze echte pittige debatten tussen de lijsttrekkers waarop het publiek reageert met Boe of Yea!!! Geroep, in sommige situaties zelf even het woord neemt en een voorbeeld situatie voorlegt aan alle lijsttrekkers of voor mijn part een specifieke lijsttrekker/lijsttreksters.
Dit is helaas niet gebeurd.

Komende dagen dienen de laatste puntjes op de I gezet worden,
3 Maart zal een spannende dag worden!
Ik denk dat GroenLinks Hoogeveen nu wel 3 zetels binnen kan halen, stiekem hoop ik er op 5!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten