woensdag 24 augustus 2011

Uitstel of Afstel???!!! Aufschub oder Aufgabe????!!! was het onderwerp.

Geweldig nieuws, vanuit Groniningen ontving ik vanmiddag een mailtje waarin te lezen was dat de Raad van State de vergunning voor de RWE-centrale vernietigd heeft op basis van de Natuurbeschermingswet met daarbij een link naar een artikel die in het dagblad van het noorden te lezen is: RvS haalt streep door vergunningen RWE-kolencentrale Eemshaven

Als periodiek demonstrerende en protesterende natuur liefhebber kan en mag ik het natuurlijk niet laten om ook eens dit goede nieuws te delen met u! Zelf blijf ik wel een beetje sceptisch, de vergunning mag dan wel vernietigd zijn, het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie zou er voor kunnen kiezen om de bouw alsnog door te laten gaan waar ik niet meteen in geloof.

Ik hoop dat men nu echt gaat inzetten op Groene stroom, met name Zonne-energie en Windenergie lijken mij prima alternatieven!

Zie hiervoor ook een eerder geschreven blog van mij:

- Nieuwe kolencentrales binnen de Eemshaven kan echt niet toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten