donderdag 20 augustus 2015

ten onrechte een arbeidsongeschiktheidsuitkering?

Minister Asscher is geschrokken van het aantal mensen dat ten onrechte een arbeidsongeschiktheidsuitkering zou ontvangen. Volgens verzekeringsartsen zijn er zo'n 150.000 mensen die jaren geen keuringsarts hebben gezien en eigenlijk allang weer aan het werk zouden kunnen.

Meent hij dit echt of zoekt hij nu al vast naar een nieuwe bezuinigingspost?

Hoe lang zat en zit ik zelf al wel niet in de oude Wajong regelgeving, vanuit het CNV de Realisten werkgevers ook een stukje voorlichting te geven hoe de Wajongregelgeving exact in elkaar zat en zit? ;-)

Uit eigen ervaring ken ik mijn voorgeschiedenis maar al te goed, tussen 1998 en 2001 volgde ik een MBI opleiding op kosten van het UWV, tijdens mijn stage (het laatste jaar voordat ik mijn examen moest afleggen), liep ik stage binnen de zorg en geraakte daarbinnen dus ook tot aan 2006 aan het werk (met een vast contract onder een hele andere functie).

Bezocht vanaf 2007 jaarlijks het UWV met de vraag of ik a.u.b. niet bijgeschoold zou kunnen gaan worden binnen de zorg hoek, dat kon destijds helaas niet wegens de informatica studie die ik tussen 1998 en 2001 voltooid had.

Zou nu nog steeds in aanmerking komen voor een studie vergoeding onder de voorwaarde dat ik eerst een vaste baan weet te vinden binnen de zorg hoek (binnen dit genoemde voorbeeld), vanaf dat moment zou ik weer een volledige opleiding kunnen gaan volgen op kosten van het UWV.

Beetje krom dus ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten